вівторок, 8 листопада 2022 р.

 

                         Дистанційне навчання 

10.11.2022 рік

           

Українська мова (група №17)


Тема 11-12. Творення та відмінювання імен по батькові. Завдання: опрацьовуємо посилання нижче. Робота з підручником: параграф 46, письмово впр. 215, стор. 158.

Творення і правопис імен по батькові

Як правильно утворювати ІМЕНА ПО БАТЬКОВІ? [Типове завдання ЗНО]

"Творення та відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові", 



                         Українська мова (група №1)

Тема 13. Закінчення іменників ІІІ відміни в О.в.  
Завдання: опрацьовуємо посилання нижче. Робота з підручником: параграф 59, письмово впр. 267, стор. 189 

Особливості відмінювання іменників ІІІ відміни. Однина


10 клас. Українська мова. Складні випадки відмінювання іменників. Всеукраїнська школа онлайн

 ПРАВОПИС ЗАКІНЧЕНЬ ВІДМІНЮВАНИХ СЛІВ


понеділок, 7 листопада 2022 р.

 

            Завдання I етапу XXІІІ Міжнародного конкурсу                          

з української мови імені Петра Яцика

у 2022-2023 навчальному році

 І курс

1. Складіть і запишіть твір (обсяг – 1,5 сторінки) , узявши за тезу вираз «Люди стають великими тоді, коли народ прагне їх мати». Дотримуйтеся публіцистичного стилю..               

12 балів

2. Від поданих іменників утворіть чоловічі й жіночі імена по батькові. Запишіть їх.

Хома, Яків, Кирило, Микола, Юрій, Григорій, Леонтій, Федір, Ілля, Олексій.

                                                                                                                                                   5 балів

3. Запишіть цифри словами:

Родовий відмінок – 1948.

Давальний відмінок – 2691.

      Орудний відмінок – 5479.                                                                                                         3 бали

4. Зясуйте значення фразеологізмів, увівши їх у речення.

Розвязати губу, не йде на думку, казитися з жиру, нагріти чуба, пальця в рот не клади.

                                                                                                                                                    5 балів

5. Відредагуйте подані вислови й запишіть правильний варіант.

Самий кращий, зустрічаються випадки, більша половина, у найближчий час бастують, в значній мірі, через дві неділі, тим не менше, диву даєшся, за останній час.

                                                                                                                                                  5 балів

Загальна кількість балів – 30

 

                                              

                                        Завдання I етапу XXІІІ Міжнародного конкурсу                          

з української мови імені Петра Яцика

у 2022-2023 навчальному році

 

ІІ-ІІІ курс

1.  Складіть і запишіть твір-роздум (обсяг – 1,5 сторінки), узявши за тезу вираз «Людина повновартісною може бути тільки у своїй Батьківщині». Дотримуйтеся публіцистичного стилю.

                                                                                                                         12 балів

2. Перепишіть подані речення, замінюючи виділені слова та словосполучення фразеологізмами.

 

1. Довелося вирушати зовсім рано. 2. Мати була весь вечір неспокійна. 3. Його батько був великим майстром. 4. Молоді жили дружно. 5. Зимовими вечорами вони часто сиділи без діла. 6. Хитрий дядко зумів обманути покупця. 7. Свекруха почала лаяти невісток. 8. До сусіднього села далеченько. 9. Усі дивилися на це поблажливо.

                                                                                                                                       8 балів

3. Із поданих пар слів виберіть правильне написання прислівників.

Над вечір – надвечір, потретє – по-третє, будьде - будь-де, рік–у–рік  - рік у рік, устократ – у стократ, навидноті – на видноті, поновому - по-новому, більш-менш – більш менш, аби як – абияк, у п’ятьох - уп’ятьох, нарізно – на різно, якнайбільше – як найбільше, мимо хідь – мимохідь, понімецьки – по-німецьки, зновтаки – знов-таки, на разі – наразі.

                                                                                                                                        5 балів

4. Відредагуйте подані речення.

 

Хто із нас самий розумний?.Сповістіть будь ласка результативність роботи. Громадська лірика Франка була зброєю в боротьбі за незалежність. У відділі кадрів знаходилася його особиста справа. Прочитавши книгу, у мене виникло бажання побесідувати з авторм.

                                                                                                                                        5 балів

5. Прочитайте афоризми французького письменника-мораліста Франсуа де Ларошфуко, перекладені українською мовою. Виправте всі порушення правил чергування у-в, і-й.

 

Ми усі маємо доволі сили, щоб знести чуже лихо. Не досить мати гарні якості, треба уміти їх використовувати. Зло як й добро, має своїх героїв. Нема нічого дурнішого за бажання бути найрозумнішим від усіх. Всі нарікають на свою пам’ять, але ніхто не скаржиться на свій розум.

                                                                                                                                        8 балів

 

Загальна кількість балів - 38

 

 Шановні учні,  з 07.11.22 по 11.11.22 у нашому ліцеї проходить онлайн тижня української писемності та мови. Усіх бажаючих запрошую приєднатися!!!

План

проведення  онлайн тижня української писемності та мови в КПБЛ

07.11.2022. Перегляд відеоролика «Хто і як затверджував правопис. Історія становлення українського правопису».

https://www.youtube.com/watch?v=3VLfbbLoudQ

Перший етап XXIII Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика.

08.11.2022. Віртуальна подорож музеями України.

https://www.youtube.com/watch?v=OMzOkty3pBk

Участь в інтернет-олімпіада на сайті «Всеосвіта» (виключно за бажанням).

https://vseosvita.ua/olympiad

09.11.2022. Флешмоб поваги до української культури: участь у Радіодиктанті національної єдності (здобувачами освіти, педагогами закладу). Початок об 11.00. Посилання відслідковувати в Інтернер-ресурсі.

10.11.2022. Інтернет  телефонія (Skype, Viber)  «Слово до слова» (конкурс на кращого знавця висловів про мову. Відповідно до Skype телефонії чи Viber здобувачі освіти читають або надсилають у Word-форматі дібрані вислови про мову.

11.11.2022. Конференція «Мова, нація і я» (здобувачі освіти читають статті про українську мову, Нестора Літописця, вірші українських письменників тощо).

Підбиття підсумків. Нагородження активних учасників тижня української писемності й мови та переможців І очного етапу ХХІІІ Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика, інтернет телефонії (Skype, Viber) «Слово до слова» (конкурсу на кращого знавця висловів про мову.

Викладачі:

Малишко О.В.

Герман О.А.

Мальцева Т.О.

неділя, 6 листопада 2022 р.

           Дистанційне навчання 

07.11.2022 рік

  

                    Українська мова (група №17)

Тема 11. Творення та відмінювання імен по батькові. Завдання: опрацьовуємо посилання нижче. Робота з підручником: параграф 46, письмово впр. 215, стор. 158.

Творення і правопис імен по батькові

Як правильно утворювати ІМЕНА ПО БАТЬКОВІ? [Типове завдання ЗНО]

"Творення та відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові", 

                                   

                  Українська література (група №17)

Тема 11. Провідна роль поезії у 20-і роки. П.Тичина -- найбільший модерніст 20-х років.

Завдання: опрацьовуємо посилання нижче. Робота з підручником: скласти хронологічну таблицю життя і творчості П.Тичини, стор. 16-19.

Павло Тичина. Українська література в іменах

«Час поезії». Випуск №2. Павло Тичина

Павло Тичина. Біографія.

 Тема 12. Поезія П.Тичини.

Завдання: опрацьовуємо посилання нижче. Робота з підручником: прочитати і проаналізувати вірші "Ви знаєте, як липа шелестить","О панно Інно", "Пам'яті тридцяти"(стор. 21-28).  Записати тему та ідею прочитаних віршів у зошит.

«Час поезії». Випуск №2. Павло Тичина

Тема 25. Павло Тичина. Аналіз поезій «О, панно Інно...», «Пам’яті тридцяти», «Ви знаєте, як липа шелестить...»

Павло Тичина. Життя та творчість. Аналіз поезій

https://www.slideshare.net/ElenaPritula/ss-65906339


             Зарубіжна  література (група №1)


Тема 10.  Написання есе «Чи потребує людство дива?» 
Завдання: опрацьовуємо посилання нижче. 

Як писати есе: корисні поради

Коли повернеться ангел? (за новелою Г. Маркеса "Стариган з крилами")

 

ТВІР-РОЗДУМ НА ТЕМУ: «ПРО ЩО ГАБРІЕЛЬ МАРКЕС ПОПЕРЕДЖАЄ ЛЮДСТВО У ТВОРІ «СТАРИГАН З КРИЛАМИ»


Чи с серед людей місце ангелам? Твір за оповіданням Г. Маркеса «Стариган з крилами»


середа, 2 листопада 2022 р.

                   Дистанційне навчання 

03.11.2022 рік

  

                    Українська мова (група №17)

Тема 10. Особливості кличного відмінка. 

Завдання: опрацьовуємо посилання нижче. Робота з підручником: параграф 57, письмово впр. 261, стор. 185. 

Вживання кличного відмінка


 Українська мова. Особливості кличного відмінка

Лайфхак українською. Кличний відмінок, майбутній час та фразеологізми


                         Українська мова (група №1)

Тема 10. Особливості кличного відмінка. 
Завдання: опрацьовуємо посилання нижче. Робота з підручником: параграф 57, письмово впр. 261, стор. 185. 

Вживання кличного відмінка


 Українська мова. Особливості кличного відмінка

Лайфхак українською. Кличний відмінок, майбутній час та фразеологізми


Тема 11-12. Творення та відмінювання імен по батькові. Завдання: опрацьовуємо посилання нижче. Робота з підручником: параграф 46, письмово впр. 215, стор. 158.

Творення і правопис імен по батькові

Як правильно утворювати ІМЕНА ПО БАТЬКОВІ? [Типове завдання ЗНО]

"Творення та відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові", 

неділя, 30 жовтня 2022 р.

 

                       Дистанційне навчання 

31.10.2022 рік

  

                    Українська мова (група №17)

Тема 9. Паралельні закінчення іменників з абстрактним і конкретним значенням. Завдання: 1)опрацювати посилання нижче 

10клас.Українська мова.Пара-ні закінчення іменників.чол.роду дав.відмінка, імен.знах.від-ка

2) у зошиті виконати вправи 1 та 2:

Вправа 1.

► Запишіть речення, розкриваючи дужки, визначте відмінок цих іменників, зосередивши увагу на їх закінченнях.

1. Дарованому (кінь) в зуби не заглядають. 2. Лихо (вовк) — зачинили його межи вівці. 3. Всякому (овоч) свій час. 4. Хто (вітер) служить, тому димом платять. 5. Дай (серце) волю, заведе в неволю. 6. Чого не може громада, того й (козак) зась. 7. Незваному (гість) місце за дверима.

Вправа 2.

► Запишіть слова у формі давального та місцевого відмінків однини, підкресліть ті, що мають паралельні закінчення.

1) Директор, Київ, ягнятко, (при) вчитель, (у) ліжко, (на) лід, (на) кінь, село, роздоріжжя, немовлятко, (у) гурток, (на) держак, (на) поверх, (прибатько.

2) Дуб, син, місто, (у) сік, (у) центр, (на) шлях, майстер, студент, (при) іменник, (при) Володимир, гвинт, пухир, (на) олівець, слухач, буквар.

3) Дитятко, (на) робітник, Львів, (у) рів, (у) мішок, (на) літак, (нашлях, (услові, велетень, борошно, скляр, ягнятко, острів, плече.

► З виділеними словами складіть речення.

                                   

                  Українська література (група №17)


Тема 9. Авангарднi тенденції в український літературі. 
Завдання: опрацювати посилання нижче. Робота з підручником: опрацювати стор.10-11. Переписати в зошит визначення "авангард" та "футуризм".

Український поетичний авангард початку XX ст.

КОНСПЕКТ УРОКУ: ЛІТЕРАТУРНИЙ АВАНГАРД. АВАНГАРДНІ ТЕНДЕНЦІЇ В УКРАЇНСЬКІЙ ПОЕЗІЇ 1920-Х РОКІВ. МИХАЙЛО СЕМЕНКО. ПОЕТ-ФУТУРИСТ, ЕКСПЕРИМЕНТАТОР

Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури.Стильове розмаїття 1920-х рр.

Тема 10. Поет-футурист М.Семенко- сміливий експериментатор. Завдання: опрацювати посилання нижче. Робота з підручником: опрацювати стор.11-12. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості М.Семенка.

“Розстріляне відродження”. Михайль Семенко

Михайль Семенко. Українська література в іменах

Михайль Семенко. Місто

Михайль Семенко. Бажання

Михайль Семенко. Запрошення

  Зарубіжна література (група №1)

Тема 9. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Г.Г.Маркеса "Стариган з крилами". 
Завдання: 1) прочитати оповідання "Стариган з крилами" (стор.210-214), 2) намалювати у зошит із зарубіжної літератури янгола, який зображений у творі згідно його опису https://www.youtube.com/watch?v=La5IwOMiY28, 3) опрацювати підручник стор. 209-210 і записати у зошит тему і ідею оповідання. Г.Г.Маркес. 

Зарубіжна література (Ковбасенко) 11 клас

https://pidruchnyk.com.ua/464-svtova-lteratura-kovbasenko-11-klas.htm


“Стариган із крилами” аналіз
https://dovidka.biz.ua/starigan-iz-krilami-analiz/

Оповідання "Стариган з крилами" Г. Гарсіа Маркеса (Бойчук У.)